دفاع مالیاتی چیست

سوالات متداول
1- دفاع مالیاتی چیست؟ دفاع مالیاتی در واقع مجموعه اقداماتی است که مودیان حقیقی و حقوقی به منظور کاهش یا رفع مشکلات مالیاتی خود انجام داده تا این اطمینان حاصل شود که مالیات تعیین شده به درستی محاسبه گردیده که توضیحات بیشتر در متن مقاله ارائه شده است.
2- دفاع مالیاتی چه شرایطی دارد؟ مهم ترین شرط از شرایط رسیدگی به اعتراض و پذیرش دفاع مالیاتی، ثبت اعتراض و دفاع در تاریخ معین شده می باشد که توضیحات بیشتر در متن مقاله بیان شده است.
3- آیا دفاع مالیاتی بر کاهش مالیات تاثیر دارد؟ بله، در صورتی که مودی فرآیند دفاع مالیاتی را با موفقیت پشت سر گذارد، ممکن است که اعتراض وی مورد قبول واقع شده و مبلغ مالیات مشخص شده برای وی کاهش یابد که توضیحات بیشتر در متن مقاله بیان شده است.

برای مشاوره نحوه دفاع مالیاتی

برای مشاوره نحوه دفاع مالیاتی

تماس با سامانه ها

نظرات کاربران

سیما 1403/07/08
دفاع مالیاتی چیه؟
پاسخ مشاور: باسلام. دفاع مالیاتی در واقع مجموعه اقداماتی است که مودیان حقیقی و حقوقی به منظور کاهش یا رفع مشکلات مالیاتی خود انجام داده تا این اطمینان حاصل شود که مالیات تعیین شده به درستی محاسبه گردیده که توضیحات بیشتر در متن مقاله ارائه شده است.  
زهرا 1403/07/07
دفاع مالیاتی چه شرایطی دارد؟
پاسخ مشاور: باسلام. مهم ترین شرط از شرایط رسیدگی به اعتراض و پذیرش دفاع مالیاتی، ثبت اعتراض و دفاع در تاریخ معین شده می باشد که توضیحات بیشتر در متن مقاله بیان شده است.  
حمید 1403/06/29
نحوه نگارش و تنظیم لایحه دفاعیه مالیاتی چجوریه؟
پاسخ مشاور:  احاطه کامل به موضوع، استناد به قوانین و مقررات، مختصر و مفید بودن لایحه، اشاره به پیوست‌ های لایحه دفاع در متن درخواست، عدم درج سخنان تکراری در لایحه، ارائه لایحه در سربرگ شرکت (ویژه اشخاص حقوقی)، در نظر گرفتن لحن و احترام در لایحه، نگارش و املای درست کلمات و نیز، انتخاب الفاظ مناسب، تعابیر و معانی درست کلمات در لایحه از جمله نکاتی می باشند که می بایست در تنظیم لایحه دفاعیه مالیاتی مورد توجه قرار بگیرد.  




تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب