کالای مرجوعی در گمرک چیست

سوالات متداول
1- کالای مرجوعی در گمرک چیست؟ کالای مرجوعی کالایی است که وارد گمرک کشور مقصد می شود، اما به دلایل مختلفی به کشور مبدا مرجوع و بازگردانده می شود که جزئیات بیشتر در متن مقاله بیان شده است.
2- دلایل مرجوعی کالا در گمرک چیست؟ فقدان گواهی استاندارد یا گواهی بهداشت برای کالا، معیوب بودن و یا آسیب دیده بودن کالا، غیر مجاز بودن کالای وارد شده و قرار داشتن آن در لیست کالاهای ممنوع، فقدان گواهی قرنطینه(برای برخی از کالاها) و... از جمله دلایل مرجوعی کالا در گمرک محسوب می شود که جزئیات بیشتر در متن مقاله بیان شده است.
3- کالای برگشتی چیست؟ کالای برگشتی کالایی است که برای شرکت در نمایشگاه ها و به طور کلی؛ مراسمات بین المللی و به منظور تعمیر، تکمیل و یا به ‌صورت نمونه بازدید کالا و... به خارج از کشور ارسال می ‌شود و بعد از استفاده و پایان یافتن مهلت صدور موقت به مبدا برگردانده می ‌شود که جزئیات بیشتر در متن مقاله بیان شده است.

برای مشاوره شرایط کالای مرجوعی در گمرک

برای مشاوره شرایط کالای مرجوعی در گمرک

تماس با سامانه ها

نظرات کاربران

اصغر 1403/06/21
نحوه مرجوع کردن کالا در گمرک به چه صورت است؟
پاسخ مشاور: باسلام. به طور کلی؛ اعلام دلیل و ارائه اسناد و مدارک به گمرک اولین اقدامی است که به منظور مرجوع کردن کالا در گمرک باید انجام شود. در واقع بدین منظور ابتدا بایستی اسناد و مدارکی نظیر فاکتور، بارنامه، لیست بسته بندی و... به گمرک ارائه شود. سپس لازم است اظهارنامه گمرکی تنظیم و در سایت epl.irica.ir بارگزاری شود. البته همانطور که گفته شد؛ دوراظهاری نیز برای کالاهای مرجوعی امکان پذیر می باشد.  
ناصر 1403/06/15
کالای برگشتی چیه؟
پاسخ مشاور: باسلام. کالای برگشتی کالایی است که برای شرکت در نمایشگاه ها و به طور کلی؛ مراسمات بین المللی و به منظور تعمیر، تکمیل و یا به ‌صورت نمونه بازدید کالا و... به خارج از کشور ارسال می ‌شود و بعد از استفاده و پایان یافتن مهلت صدور موقت به مبدا برگردانده می ‌شود که جزئیات بیشتر در متن مقاله بیان شده است.  




تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب