مالیات شرکت سهامی خاص

سوالات متداول
1- انواع مالیات شرکت های سهامی خاص کدام اند؟ مالیات بر دارایی، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر نقل و انتقال سهام و مالیات بر حقوق و دستمزد و مالیات ادغام از انواع مالیات هایی است که شرکت های سهامی موظف به پرداخت آن می باشند که برای کسب اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه شود.
2- موارد معافیت های مالیاتی شرکت های سهامی خاص چیست؟ صادر کنندگان محصولات کشاورزی، دانش بنیان بودن فعالیت شرکت، فعالیت در زمینه انتشارات و مطبوعات از جمله موارد معافیت های مالیاتی شرکت های سهامی خاص به شمار می آید که برای کسب اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه شود.
3- ضمانت اجرای عدم پرداخت مالیات شرکت سهامی خاص چیست؟ ممنوعیت فعالیت شرکت از 6 ماه تا 2 سال، 6 ماه تا 2 سال حبس تعزیری برای افراد متخلف در شرکت، ممنوعیت از هرگونه فعالیت اقتصادی تا 2 سال برای افراد متخلف در شرکت، جزای نقدی و انتشار حکم محکومیتت در رسانه ها از جمله مجازات های عدم پرداخت مالیات شرکت سهامی خاص به شمار می آید که برای کسب اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه شود.

برای مشاوره نحوه محاسبه مالیات شرکت سهامی خاص

برای مشاوره نحوه محاسبه مالیات شرکت سهامی خاص

تماس با سامانه ها

نظرات کاربران

نیلی 1403/07/12
استعلام بدهی مالیاتی شرکت سهامی خاص از تکسه؟
پاسخ مشاور: باسلام. بله.
سیما 1403/07/01
مالیات نقل و انتقال سهام چه قدره؟
پاسخ مشاور: باسلام. نقل و انتقال سهام شرکت سهامی خاص مستلزم پرداخت مالیاتی تحت عنوان مالیات نقل و انتقال می باشد. نرخ این مالیات در شرکت سهامی خاص 4 درصد ارزش اسمی سهام منتقل شده می باشد. مالیات نقل و انتقال سهام به طور مستقیم از خریدار اخذ می شود.
علی 1403/06/21
معافیت های مالیاتی شرکت های سهامی خاص چیاست؟
پاسخ مشاور: باسلام. صادر کنندگان محصولات کشاورزی، دانش بنیان بودن فعالیت شرکت، فعالیت در زمینه انتشارات و مطبوعات از جمله موارد معافیت های مالیاتی شرکت های سهامی خاص به شمار می آید که برای کسب اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه شود.  
بهار 1403/06/13
محاسبه مالیات شرکت های سهامی خاص چجوریه؟
پاسخ مشاور: باسلام. پس از به دست آمدن سود خالص شرکت، 25 درصد از این سود خالص بایستی به عنوان مالیات بر درآمد پرداخت شود. در واقع؛ برای به دست آوردن این قسم از مالیات لازم است میزان درآمد خالص شرکت در نرخ 25 درصد ضرب شود. البته همانطور که گفته شد؛ مالیات شرکت سهامی خاص تنها شامل مالیات بر درآمد نبوده و این قسم از شرکت ها مکلف به پرداخت انواع دیگری از مالیات نیز می باشند.  




تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب