مالیات عملکرد چیست

سوالات متداول
1- مالیات عملکرد چیست؟ به مالیاتی که بر اساس سود حاصل از عملکرد کسب و کار محاسبه می شود مالیات عملکرد گفته می شود که جزئیات بیشتر در متن مقاله بیان شده است.
2- نشانی سامانه ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد چیست؟ مودیان به منظور ارسال اظهارنامه عملکرد می بایست به سامانه سازمان امور مالیاتی به نشانی tax.gov.ir مراجعه نمایند که جزئیات بیشتر در متن مقاله بیان شده است.
3- تفاوت مالیات عملکرد و ارزش افزوده چیست؟ مالیات عملکرد جزو مالیات های مستقیم محسوب می شود، در حالی که مالیات بر ارزش افزوده در شمار مالیات های غیر مسقیم قرار دارد همچنین نرخ مالیات عملکرد با مالیات ارزش افزوده متفاوت می باشد که جزئیات بیشتر در متن مقاله بیان شده است.

برای مشاوره نحوه پرداخت مالیات عملکرد

برای مشاوره نحوه پرداخت مالیات عملکرد

تماس با سامانه ها

نظرات کاربران

رضوان 1403/06/20
میزان مالیات عملکرد برای اشخاص حقیقی چه قدره؟
پاسخ مشاور: باسلام. بین 10 تا 30 درصد
حمید 1403/06/10
نشانی سامانه ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد چیه؟
پاسخ مشاور: باسلام. مودیان به منظور ارسال اظهارنامه عملکرد می بایست به سامانه سازمان امور مالیاتی به نشانی tax.gov.ir مراجعه نمایند که جزئیات بیشتر در متن مقاله بیان شده است.
سبحان 1403/05/25
درآمد تا 144 میلیون تومان مالیات داره؟
پاسخ مشاور: باسلام. خیر
حقی 1403/05/20
نحوه محاسبه مالیات عملکرد چجوریه؟
پاسخ مشاور: باسلام. میزان مالیات عملکرد برای اشخاص حقیقی حسب مورد بین 10 تا 30 درصد متغیر است. این نرخ بسته به میزان درامد شخص متفاوت می باشد. در واقع نحوه محاسبه مالیات عملکرد اشخاص حقیقی به این صورت است که 10 تا 30 درصد سود خالص شخص به عنوان مالیات عملکرد در نظر گرفته می شود.  




تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب