تهاتر مالیاتی چیست

سوالات متداول
1- تهاتر مالیاتی چیست؟ تهاتر مالیاتی زمانی اتفاق می افتند که مودی مالیاتی در عین بدهی مالیاتی که به سازمان امور مالیاتی دارد، مطالباتی نیز این سازمان دارد که توضیحات بیشتر در متن مقاله بیان شده است.
2- تهاتر مالیاتی چه امکاناتی را برای مودی و شرکت ها ایجاد می کند؟ چنانچه مودی مبلغی اضافه بر بدهی مالیاتی خود به دولت پرداخت نماید، می تواند از تهاتر مالیاتی استفاده کرده و استرداد مبالغ اضافی را همراه با خسارت دیرکرد از سازمان امور مالیاتی تقاضا نماید که توضیحات بیشتر در متن مقاله بیان شده است.
3- تهاتر مالیات بر ارزش افزوده چیست؟ چنانچه جمع اعتبار مالیاتی مودی مالیات بر ارزش افزوده در هر دوره مالیاتی، بیشتر از مالیات و عوارض فروش پرداختی او باشد، سازمان امور مالیاتی مکلف است مبلغ مازاد را به دوره ‌‌‌‌های بعد منتقل یا مبلغ مازاد را به مودی مسترد کند که توضیحات بیشتر در متن مقاله بیان شده است.

برای مشاوره جزئیات تهاتر مالیات بر ارزش افزوده

برای مشاوره جزئیات تهاتر مالیات بر ارزش افزوده

تماس با سامانه ها

نظرات کاربران

شیما 1403/06/13
بخشنامه سازمان امور مالیاتی در خصوص تهاتر مالیاتی رو میشه بیارید؟
پاسخ مشاور: باسلام. این بخشنامه در متن مقاله قرار گرفته است.
سوسن 1403/06/05
تهاتر مالیاتی چه امکاناتی را برای مودی و شرکت ها ایجاد می کند؟
پاسخ مشاور: باسلام. چنانچه مودی مبلغی اضافه بر بدهی مالیاتی خود به دولت پرداخت نماید، می تواند از تهاتر مالیاتی استفاده کرده و استرداد مبالغ اضافی را همراه با خسارت دیرکرد از سازمان امور مالیاتی تقاضا نماید که توضیحات بیشتر در متن مقاله بیان شده است.  
خادمی 1403/05/21
مالیات بر ارزش افزوده چیه؟
پاسخ مشاور: باسلام. مالیات بر ارزش افزوده یکی از انواع مالیات های غیر مستقیم است که خریدار هنگام خرید کالا آن را همراه با بهای کالا به فروشنده پرداخت می کند. در واقع فروشنده این نوع مالیات را در هنگام فروش کالا دریافت و به صورت فصلی به سازمان امور مالیاتی پرداخت می نماید.
نیکا 1403/05/17
تهاتر مالیات بر ارزش افزوده رو توضیح میدین؟
پاسخ مشاور: باسلام. چنانچه جمع اعتبار مالیاتی مودی مالیات بر ارزش افزوده در هر دوره مالیاتی، بیشتر از مالیات و عوارض فروش پرداختی او باشد، سازمان امور مالیاتی مکلف است مبلغ مازاد را به دوره ‌‌‌‌های بعد منتقل یا مبلغ مازاد را به مودی مسترد کند که توضیحات بیشتر در متن مقاله بیان شده است.  




تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب