قیطان چیست

سوالات متداول
1- معنی قیطان کشیدن به دفاتر در حقوق چیست؟ معنی قیطان کشیدن به دفاتر در حقوق، فرآیندی است که در طی آن، متقاضی؛ دفاتر خود را پیش از هر گونه درج اطلاعات مالی، توسط قیطان یا ریسمان های مخصوص بسته نموده و به منظور امضا و پلمپ توسط کارشناس اداره ثبت، به آدرس این اداره ارسال می نماید که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.
2- الزام به قیطان کشیدن به دفاتر چه می باشد؟ الزام به قیطان کشیدن دفاتر، در ماده 12 قانون تجارت بیان گردیده و مطابق با این ماده، متقاضیان پلمپ دفاتر مکلف شده اند که قبل از ارائه دفاتر به کارشناس این اداره، دو طرف آن را قیطان کشی نمایند که توضیحات تکمیلی آن در متن مقاله ارائه شده است.
3- مراحل و نحوه قیطان کشیدن به دفاتر چگونه است؟ مراحل و نحوه قیطان کشیدن به دفاتر می تواند به دو صورت اتفاق بیافتد. در هر دو روش، فرد در ابتدا؛ می بایست اظهارنامه پلمپ دفاتر تجاری را در سامانه ثبت شرکت ها تکمیل نماید که جزئیات بیشتر در متن مقاله ارائه داده شده است.

برای مشاوره پیرامون قیطان کشیدن به دفاتر

برای مشاوره پیرامون قیطان کشیدن به دفاتر

تماس با سامانه ها

نظرات کاربران

لیلا 1403/03/20
قیطان کشیدن به دفاتر الزامیه؟
پاسخ مشاور: باسلام. بله.
سمانه 1402/06/13
دفتر کپیه چه دفتریه؟
پاسخ مشاور: با سلام. دفتر کپیه دفتری است که تاجر باید کلیه مراسلات و مخابرات و صورت‌ حساب های صادره خود را در آن به ترتیب تاریخ ثبت نماید.
عاطفه 1402/05/31
دفتر کل به چه دفتری گفته میشه؟
پاسخ مشاور: باسلام. دفتر کل به دفتری گفته می شود که تاجر باید کلیه معاملات را حداقل هفته ای یک مرتبه از دفتر روزنامه استخراج و انواع مختلفه آن را تشخیص و جدا ‌کرده و هر نوعی را در صفحه مخصوصی در آن دفتر به طور خلاصه ثبت کند
مبینا 1402/05/19
قیطان کشیدن به دفاتر به چه معنیه؟
پاسخ مشاور: با سلام. معنی قیطان کشیدن به دفاتر در حقوق، فرآیندی است که در طی آن، متقاضی؛ دفاتر خود را پیش از هر گونه درج اطلاعات مالی، توسط قیطان یا ریسمان های مخصوص بسته نموده و به منظور امضا و پلمپ توسط کارشناس اداره ثبت، به آدرس این اداره ارسال می نماید که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.
نادری 1402/05/14
مراحل و نحوه قیطان کشیدن به دفاتر چگونه است؟
پاسخ مشاور: با سلام. مراحل و نحوه قیطان کشیدن به دفاتر می تواند به دو صورت اتفاق بیافتد. در هر دو روش، فرد در ابتدا؛ می بایست اظهارنامه پلمپ دفاتر تجاری را در سامانه ثبت شرکت ها تکمیل نماید که جزئیات بیشتر در متن مقاله ارائه داده شده است.
سحر 1402/05/09
چه الزامی به قیطان کشیدن به دفاتر هست؟
پاسخ مشاور: باسلام. الزام به قیطان کشیدن دفاتر، در ماده 12 قانون تجارت بیان گردیده و مطابق با این ماده، متقاضیان پلمپ دفاتر مکلف شده اند که قبل از ارائه دفاتر به کارشناس این اداره، دو طرف آن را قیطان کشی نمایند که توضیحات تکمیلی آن در متن مقاله ارائه شده است.




تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب